Polacy już mniej wydają
Handel | Ponad 60 proc. oszczędza na rachunkach za prąd, gaz, na artykułach spożywczych i kupuje mniej ubrań
Z danych przedstawionych przez firmę Nielsen wynika, że choć polscy konsumenci w 2008 czy 2009 r. wypadali jako najwięksi optymiści w Europie, to teraz wpływ sytuacji gospodarczej na ich nastroje jest wyjątkowo duży. – Indeks zaufania polskich konsumentów jest w stałym trendzie spadkowym – mówi Agnieszka Gosiewska z Nielsena. Z badań firmy wynika, że tylko 7 proc. spodziewa się, że kryzys zakończy się w ciągu najbliższych 12 miesięcy.
W badaniu firmy za 2008 r. oznaki recesji widział jedynie co trzeci Polak, podczas gdy ponad 80 proc. Francuzów czy Portugalczyków.
Teraz jednak niekorzystne trendy gospodarcze konsumenci widzą bardzo mocno, a negatywne nastroje są silniejsze niż w innych krajach. Już 23 proc. Polaków...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta