Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Universal kupuje EMI

12 listopada 2011 | Ekonomia | Magdalena Lemańska

Francuski koncern Vivendi nie tylko w Polsce robi zakupy. Należąca do niego Universal Music Group kupuje właśnie konkurencyjny koncern EMI Music.

Universal przejmie konkurenta od Citibanku, który na początku tego roku przejął koncern za długi od funduszu private equity Terra Firma. Transakcja opiewa na 1,2 mld funtów, to siedmiokrotność zysku EBITDA EMI (przed opodatkowaniem i amortyzacją).

EMI Music wydaje m.in. płyty Lilly Allen, Depeche Mode, Kylie Minogue, Pink Floyd czy Snoop Dogga, a w Polsce zespołów Myslovitz, Maanam i Feel. Universal Music Group jest największym na świecie koncernem fonograficznym. W związku z tym, że oba koncerny działają na tym samym polu, do przeprowadzenia transakcji konieczne będą zgody wielu lokalnych i kontynentalnych urzędów antymonopolowych.

Vivendi sfinansuje transakcje z linii kredytowych, jakie ma w bankach. Universal zobowiązał się jednocześnie, że sprzeda niekluczowe aktywa warte 500 mln euro.

Wydanie: 9079

Wydanie: 9079

Spis treści
Zamów abonament