Dla mnie wszystko wydaje dźwięk
O wojennych doświadczeniach japońskiej rodziny, pracy w fabryce ciężarówek oraz bliskich spotkaniach z karaluchami olbrzymami mówi amerykańska kompozytorka, która w niedzielę wystąpi w Centrum Sztuki Współczesnej.
Zakres pani muzycznych eksperymentów jest zdumiewający – gra pani na tradycyjnym koto, ale i skonstruowała pani jego laserową wersję. Komponuje pani dla orkiestr kameralnych i chórów. Do muzyki wplata pani odgłosy insektów, roślin i pani ciała na równi z wydawanymi przez fabryczne maszyny. Który z tych aspektów pani twórczości jest najważniejszy?
Miya Masaoka: Wszystkie na równi. Świat to dla mnie niezwykłe miejsce, gdzie prowadzę badania nad dźwiękami. Interesuje mnie łączenie ich z ruchem i kontekstem historycznym, by stworzyć coś nowego i znaczącego.
Urodziła się pani w Waszyngtonie. Czy to tam właśnie nauczyła się...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta