Inwestycje na Euro opóźnione
Budowa większości dróg, torów i dworców na Euro 2012 jest bardzo opóźniona – wynika z najnowszych danych spółki PL.201. Zgodnie z harmonogramem realizowane są zaledwie dwie z dziesięciu inwestycji kolejowych. Kilka odcinków autostrad uznano za niemożliwe do skończenia o czasie
Jak wynika z tzw. masterplanu rządowej spółki PL.2012, która nadzoruje postępy w przygotowaniu do mistrzostw Euro 2012, na czas nie powstanie żadna z planowanych autostrad.
Urealnienie drogowych planów
Wiele założeń dotyczących budowy dróg przy tej edycji masterplanu (stan na 31 grudnia 2011 r.) zostało zweryfikowanych. Na liście inwestycji, które mają być gotowe na Euro 2012, nie ma już np. odcinka autostrady A1 z Torunia do Kowala czy fragmentu trasy A4 z Tarnowa do Rzeszowa. W obu przypadkach jednym z wykonawców jest Hydrobudowa.
– Od początku kontrakty tych inwestycji przewidywały zakończenie prac we wrześniu i w sierpniu tego roku. Mimo deklaracji polityków, że drogi będą gotowe na mistrzostwa, żadne aneksy z wykonawcami przewidujące wcześniejsze terminy nie zostały podpisane – mówi Krzysztof Woch, rzecznik Hydrobudowy. Mimo że GDDKiA deklaruje, że budowa A4 zostanie zakończona do Euro, nie wydaje się to możliwe. Nie wierzy w to ani PL.2012, ani firmy realizujące inwestycje.
– Mamy opóźnienia...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta