Wojna z Kościołem się opłaca
Czy radykalny zwrot antyklerykalny, jaki obserwujemy w polskich mediach opiniotwórczych, jest wynikiem zmiany poglądów ich twórców czy próbą zagospodarowania atrakcyjnej niszy rynkowej?
„Żegnaj, Kościele" – brzmi wielki tytuł całostronicowego artykułu na trzeciej stronie „Gazety Wyborczej". „Tych, którzy chcą wypisać się z kościoła – choć to trudne – w Polsce przybywa" – pisze autorka. Tematy pokazujące problemy Kościoła, niejasności związane z finansami, pedofilia, kłopoty z księżmi, odchodzący z Kościoła czy od wiary ludzie regularnie już trafiają na łamy gazety Adama Michnika. Jeszcze ostrzej uderza „News-week", który co cztery – pięć numerów robi okładkowy temat wprost uderzający w Kościół czy katolików. Teksty niechętne Kościołowi można znaleźć we „Wprost", w „Polityce" czy „Przekroju". Do księgarń coraz częściej trafiają książki wojujące z hierarchami. Janusz Palikot...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta