Sekretarka może się mylić, ale nie za często
Za to, że pracownik biurowy niewłaściwie wywiązał się z obowiązków służbowych, szefowi nie wolno doraźnie obniżyć pensji. To co innego niż wadliwie wykonana usługa. Modyfikacja wypłaty musi wynikać z wypowiedzenia zmieniającego
Pracownik biurowy miał stworzyć kosztorys dla klienta firmy, ale nie dostarczył go we wskazanej formie i czasie. Klient zrezygnował z zamówienia, co naraziło nas na straty. Czy takie zaniedbanie pracownika pozwala pracodawcy obniżyć mu wynagrodzenie za źle wykonaną usługę? – pyta czytelnik.
Nie. Obniżenie wynagrodzenia pracownika za wadliwie wykonaną usługę a niewywiązanie się z obowiązków służbowych to dwie różne rzeczy.
Pojęcie wadliwej usługi związane jest ze świadczeniem pracy o charakterze wytwórczym (np. krawiec, szewc, murarz, usługi świadczone w różnych warsztatach naprawy itp.). Jedynie przy takich profesjach wadliwe wykonanie pracy-usługi z winy pracownika uzasadnia odpowiednie zmniejszenie przysługującego mu wynagrodzenia na podstawie art. 82 k.p....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta