Mniejszy tranzyt przez Polskę?
Za 6 mld euro powstanie omijająca nasz kraj towarowa linia kolejowa, którą planują Rosja, Austria i Słowacja. Pierwszy pociąg pojedzie nią w 2025 roku
Korespondencja z Soczi
Budowa nowej linii szerokotorowej będzie przedłużeniem szlaku kolejowego z Azji do Europy. Jej uruchomienie sprawi, że Polska zostanie wykluczona jako kraj tranzytowy w relacji Wschód – Zachód. Już i tak najwięcej towarów ze Wschodu trafia z bałtyckich portów do Niemiec drogą morską.
Sławków pójdzie na boczny tor
Obecnie najdalej wysunięte zakończenie szerokiego toru kończy się w Polsce w Sławkowie na Śląsku, gdzie działa euroterminal intermodalny. Tam towary mogą być przeładowywane z pociągu szerokotorowego na obowiązujący w Europie lub z pociągu na samochód. Do Sławkowa trafiają ładunki w drodze do Gdańska, Hamburga czy Antwerpii. Kiedy udziały w spółce zarządzającej terminalem objęły PKP Cargo i PKP LHS...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta