Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak chronić dobra niematerialne firmy w świecie Internetu

05 lipca 2012 | Prawo i praktyka | Ireneusz Matusiak

Wizerunek przedsiębiorcy jest bezpośrednio związany z szyldem, pod którym prowadzi on swój biznes, jego naruszenie może mieć wpływ nie tylko na jego osobę, ale również na sytuację ekonomiczną firmy

W dobie szybkiego dostępu do Internetu nie tylko poprzez komputery, ale również telewizory, telefony, tablety czy palmtopy umieszczanie w nim różnego rodzaju treści jest dziecinne proste. Informacje w sieci rozprzestrzeniają się z prędkością światła i trafiają do szerokiego grona odbiorców. Co jednak zrobić, gdy szkodzą firmie?

Zdarza się też, że w sieci na temat nowego szefa firmy krąży wiele negatywnych, często nieprawdziwych opinii, które godzą w przedsiębiorstwo. Piszą je nie tylko pracownicy, ale również klienci. Jak w tej sytuacji bronić dobrego imienia szefa i samej firmy?

O tym, że Internet sprzyja anonimowej krytyce, wie każdy jego użytkownik. Sieć pozwala dzielić się informacjami w bardzo krótkim czasie, a zamieszczane w niej treści charakteryzują się długą żywotnością, co odróżnia je od artykułów w prasie. Z jednej strony jest to zaleta, ale w przypadku negatywnych przekazów może to poważnie zaszkodzić wizerunkowi firmy.

Miejsc do publikowania treści jest w sieci wiele: począwszy od serwisów poświęconych tematyce firm (np. Gowork), poprzez portale społecznościowe (Facebook, Twitter czy GoldenLine), kończąc na forach. Wielu klientów firm i ich pracowników udziela się również na blogach lub posiada własne strony.

Prezes to prawie firma

Wizerunek jest dobrem osobistym i...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9275

Wydanie: 9275

Spis treści
Zamów abonament