Z pretensjami wróć do sprzedawcy, i to na czas
Niezadowolony klient ma prawo do reklamacji. Powinien zgłosić ją na piśmie
Zazwyczaj sklepy mają przygotowane gotowe formularze. Mogą się one przydać również przy reklamowaniu towarów kupionych na zagranicznych wyprzedażach, w Paryżu, Londynie czy Mediolanie. Gotowy formularz można pobrać ze strony Europejskiego Centrum Konsumenckiego (http://www.konsument.gov. pl/files/acce_just03_en. pdf).
14 dni ma sprzedawca na ustosunkowanie się do reklamacji klienta
Aby skutecznie wykorzystać przysługujące uprawnienia, klient musi przestrzegać terminów. Gdy w towarze odkryje wady, powinien – w ciągu dwóch miesięcy – powiadomić o nich sprzedawcę. Termin biegnie od daty, kiedy konsument odkrył brak zgodności towaru z umową. W taki sam sposób postępuje, gdy wadliwy towar kupił podczas sezonowych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta