Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Z pretensjami wróć do sprzedawcy, i to na czas

06 lipca 2012 | Prawo | SS

Niezadowolony klient ma prawo do reklamacji. Powinien zgłosić ją na piśmie

Zazwyczaj sklepy mają przygotowane gotowe formularze. Mogą się one przydać również przy reklamowaniu towarów kupionych na zagranicznych wyprzedażach, w Paryżu, Londynie czy Mediolanie. Gotowy formularz można pobrać ze strony Europejskiego Centrum Konsumenckiego (http://www.konsument.gov. pl/files/acce_just03_en. pdf).

14 dni ma sprzedawca na ustosunkowanie się do reklamacji klienta

Aby skutecznie wykorzystać przysługujące uprawnienia, klient musi przestrzegać terminów. Gdy w towarze odkryje wady, powinien – w ciągu dwóch miesięcy – powiadomić o nich sprzedawcę. Termin biegnie od daty, kiedy konsument odkrył brak zgodności towaru z umową. W taki sam sposób postępuje, gdy wadliwy towar kupił podczas sezonowych...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9276

Wydanie: 9276

Spis treści

Pierwsza strona

Zamów abonament