Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak odzyskać pieniądze od upadłego touroperatora

06 lipca 2012 | Ekonomia | Marek Domagalski
autor zdjęcia: Rafał Guz
źródło: Fotorzepa

Poszkodowani na skutek upadłości biura turystycznego nie są bezradni, mają kilka dróg rekompensowania szkody, ale muszą się liczyć ze stratami – mówi Piotr Zimmerman, radca prawny kancelarii Zimmerman i Wspólnicy, specjalista od prawa upadłościowego

Rz: Co powinien zrobić klient upadającego biura podróży, aby najlepiej chronić swoje interesy? Ubezpieczyciel nie zawsze zwróci mu całą wpłaconą na konto biura zaliczkę?

Piotr Zimmerman: – Upadłość oznacza zwykle dla wierzycieli upadłego przedsiębiorcy konieczność liczenia się ze stratami. Klienci upadłego biura podróży są i tak uprzywilejowani dzięki temu, że każdy organizator usług turystycznych ma obowiązek wykupić gwarancję ubezpieczeniową. Z tej polisy wypłacane są w pierwszej kolejności środki na pokrycie kosztów powrotu do kraju turystów, których...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9276

Wydanie: 9276

Spis treści

Pierwsza strona

Zamów abonament