Firmy stawiają na festiwale
Znane marki wydały w tym roku na sponsorowanie dużych, letnich masowych imprez kulturalnych nawet kilkadziesiąt milionów złotych
Orange Warsaw Festival, T-Mobile Nowe Horyzonty, Heineken Open'er Festival, Tauron Nowa Muzyka to tylko niektóre przykłady imprez, jakie każdego lata przyciągają po kilkadziesiąt tysięcy widzów. Nie odbyłyby się one bez wsparcia finansowego różnych firm.
Artur Rojek, dyrektor artystyczny OFF Festival, przyznaje, że bez wsparcia firm nie jest możliwa organizacja dużego festiwalu w Polsce. Jak podkreśla, jego celem nie jest jednak pozbawione sensu wypełnianie festiwalu sponsorami. – Staramy się nad tym aspektem posiadać pełną kontrolę. Marki współpracujące z OFF to nikt przypadkowy. Ich działalność w dużej mierze obejmuje dokładnie tę grupę, która każdego roku odwiedza festiwal – mówi Rojek.
Jego zdaniem marek wspierających imprezę nie powinno być więcej niż trzy. Wśród sponsorów festiwalu są mBank, T-Mobile i Grolsch. Do tego dochodzą sponsorzy drobni, którzy chcą być obecni ze swoimi produktami w czasie trwania festiwalu.
Ściśle tajne koszty
O kosztach ponoszonych na wakacyjne duże imprezy firmy nie chcą mówić. Chodzi jednak zwykle o kwoty idące w miliony złotych na jedno wydarzenie. Według ekspertów wydatki na sponsoring rosną z roku na rok, bo i przybywa wydarzeń, i więcej firm się w nie angażuje....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta