Jak z głową wynająć biuro
Nie dla każdej firmy siedziba w nowoczesnym biurowcu będzie dobrym rozwiązaniem. Warto pytać o kamienice
– Zanim rozpoczniemy poszukiwania biura, spróbujmy rzetelnie określić podstawowe kryteria wyboru dla swojej firmy. Najważniejsze z nich to: budżet, lokalizacja oraz realne zapotrzebowanie na powierzchnię – wylicza Mikołaj Kowalski-Barysznikow z działu powierzchni biurowych firmy doradczej Cushman & Wakefield (C&W). – Jeśli chcemy biura taniego, powinniśmy szukać go raczej z dala od centrum miasta. Jeżeli jednak centralna lokalizacja jest dla nas ważna, skoncentrujmy się na starszych budynkach klasy B lub odrestaurowanych kamienicach, które coraz częściej oferują relatywnie tanie biura o stosunkowo wysokim standardzie.
Ekspert C&W zwraca uwagę, że ważna jest efektywność wynajmowanej powierzchni, co jest domeną nowoczesnych biurowców. Dlatego to w nich należy spodziewać się największych oszczędności w kontekście całkowitej powierzchni najmu. W przypadku niewielkiego lokalu, przy podobnej liczbie stanowisk pracy, biuro w kamienicy może być nawet o kilkanaście procent większe niż w nowym biurowcu.
Andrzej Brochocki, wspólnik zarządzający w Kancelarii Brochocki, mówi, że najtańsze biura to lokale w budynkach mieszkalnych wynajmowane na cele biurowe. – Jeżeli komuś zależy na budynku stricte biurowym i jak najtańszej ofercie, powinien poszukać propozycji...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta