Męska uroda warta ponad miliard złotych
Polacy coraz bardziej dbają o swój wygląd. To światowy trend, z którego chętnie korzystają producenci, licząc na dalszy rozwój szybko rosnącego rynku.
Kiedyś kosmetyki dla mężczyzn stały upchnięte na uboczu półek pełnych kremów i balsamów dla kobiet. Dziś w drogeriach i perfumeriach zajmują specjalne regały, a każda znana firma kosmetyczna stawia sobie za punkt honoru wprowadzenie męskiej linii produktów. Mniejsza zresztą o honor, gdy gra toczy się o całkiem spore pieniądze na szybko rosnącym rynku.
Według danych firmy badawczej Euromonitor International, w tym roku sprzedaż kosmetycznych produktów dla mężczyzn wzrośnie ponownie o blisko 5,7 proc., zbliżając się do 369 mln euro, czyli 1,6 miliarda złotych. W skali całego rynku kosmetycznego, wycenianego na 12,5 mld zł, to niewiele, ale za to liczą się też perspektywy wzrostu. A te są jeszcze bardziej optymistyczne – jak zgodnie twierdzą przedstawiciele firm badawczych oraz producentów kosmetyków.
Twardziele z kremem
– Wyraźnie widać, że mężczyźni poświęcają coraz więcej uwagi dbałości o swój wygląd, czy to ze względu na niepewność zatrudnienia, czy może wpływ mediów – twierdzi Irina Barbalova, szefowa działu badań sektora urody i higieny w Euromonitor International,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta