Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Męska uroda warta ponad miliard złotych

10 listopada 2012 | Ekonomia | Anita Błaszczak
W drogeriach i perfumeriach są już całe działy z męskimi kosmetykami. Na zdjęciu regał w Rossmanie, gdzie w ofercie jest kilkaset produktów dla mężczyzn
źródło: materiały prasowe
W drogeriach i perfumeriach są już całe działy z męskimi kosmetykami. Na zdjęciu regał w Rossmanie, gdzie w ofercie jest kilkaset produktów dla mężczyzn
Wzrostowi rynku męskich kosmetyków sprzyja większa dbałość mężczyzn o wygląd oraz wysiłki samych producentów, którzy stale wprowadzają nowe specyfiki i inwestują w ich reklamę.
źródło: Rzeczpospolita
Wzrostowi rynku męskich kosmetyków sprzyja większa dbałość mężczyzn o wygląd oraz wysiłki samych producentów, którzy stale wprowadzają nowe specyfiki i inwestują w ich reklamę.

Polacy coraz bardziej dbają o swój wygląd. To światowy trend, z którego chętnie korzystają producenci, licząc na dalszy rozwój szybko rosnącego rynku.

Kiedyś kosmetyki dla mężczyzn stały upchnięte na uboczu półek pełnych kremów i balsamów dla kobiet. Dziś w drogeriach i perfumeriach zajmują specjalne regały, a każda znana firma kosmetyczna stawia sobie za punkt honoru wprowadzenie męskiej linii produktów. Mniejsza zresztą o honor, gdy gra toczy się o całkiem spore pieniądze na szybko rosnącym rynku.

Według danych firmy badawczej Euromonitor International, w tym roku sprzedaż kosmetycznych produktów dla mężczyzn wzrośnie ponownie o blisko 5,7 proc., zbliżając się do 369 mln euro, czyli 1,6 miliarda złotych. W skali całego rynku kosmetycznego, wycenianego na 12,5 mld zł, to niewiele, ale za to liczą się też perspektywy wzrostu. A te są jeszcze bardziej optymistyczne – jak zgodnie twierdzą przedstawiciele firm badawczych oraz producentów kosmetyków.

Twardziele z kremem

– Wyraźnie widać, że mężczyźni poświęcają coraz więcej uwagi dbałości o swój wygląd, czy to ze względu na niepewność zatrudnienia, czy może wpływ mediów – twierdzi Irina Barbalova, szefowa działu badań sektora urody i higieny w Euromonitor International,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9383

Wydanie: 9383

Spis treści
Zamów abonament