Gdy deweloper nie naprawia usterek
Uprawnienia z tytułu rękojmi przysługują właścicielom lokali przez trzy lata. Usterkę trzeba zgłosić w ciągu 30 dni od jej wykrycia.
Z jakimi usterkami mieszkańcy nowych bloków borykają się najczęściej?
Rafał Waligóra: Problemem bywa nieodpowiednie wykonanie dachów, czy raczej obróbek blacharskich. Efekty błędów montażowych można zauważyć dopiero przy większych opadach lub długotrwałym zaleganiu śniegu.
Dodatkowym utrudnieniem może być zastosowanie tzw. dachów odwróconych. Są one zazwyczaj pokryte warstwą kruszywa lub ziemi, przez co znalezienie miejsca przecieku bywa trudne i kosztowne.
Częste są także problemy związanie z nieodpowiednim wykonaniem izolacji. Kłopoty z balkonami, tarasami, patio, przeciekającymi garażami, wilgocią w lokalach – to codzienność dla zarządcy młodej nieruchomości. Wykonanie dobrej izolacji przeciwwodnej i przeciwwilgociowej wymaga szczególnej troski. Wybór nawet najlepszej technologii nie zagwarantuje sukcesu, jeżeli prace nie zostaną wykonane przez wykwalifikowanych pracowników. Tymczasem ze względu na oszczędności firmy często nie zatrudniają specjalistów. Ze skutkami takiej polityki muszą się później borykać właściciele nieruchomości.
Jak wyegzekwować naprawy?
Uprawnienia z tytułu rękojmi przysługują właścicielom lokali przez trzy pierwsze lata. Wystarczy zgłosić usterkę w ciągu 30 dni od jej wykrycia....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta