Inwazja tanich tabletów
Elektroniczne tabliczki kosztujące mniej niż 600 zł podbijają polski rynek. W ubiegłym roku ich sprzedaż mogła sięgnąć 300 tys. sztuk
Tablety przebojem wdarły się do polskich domów, mimo że jeszcze rok temu istniały wątpliwości, czy nasi rodacy zaakceptują tę techniczną nowinkę.
Analitycy musieli znacząco zwiększyć prognozy sprzedaży. To zasługa niskich cen, jakie zaoferowali chińscy producenci, a za nimi polskie firmy opatrujące własną marką wyroby z Dalekiego Wschodu. Tablety za mniej niż 600 zł sprzedawane były m.in. w Biedronce i Carrefourze.
– Według moich prognoz w Polsce w 2012 r. sprzedano ponad 700 tys. tabletów – mówi Damian Godos, analityk z firmy IDC. – To ogromny wzrost wobec 2011 r., w którym sprzedaż sięgnęła 170 tys.
Mniejsze marki atakują
Jeszcze w I kw. 2012 r. niekwestionowanym liderem był iPad Apple'a. Za nim był Samsung Galaxy Tab. Tańsze urządzenia – za mniej niż 1000 zł – stanowiły zaledwie 13 proc. sprzedaży.
Zdaniem IDC to się znacząco zmieniło na korzyść urządzeń tańszych. – W III kw. tablety za mniej niż 600 zł stanowiły ponad 50 proc. sprzedaży wszystkich tabletów w Polsce – twierdzi Marek Kujda, analityk IDC.
Wynika z tego, że klientów mogło znaleźć ok. 300 tys. tych tańszych urządzeń. – Swoją szansę na rynku tabletów po raz pierwszy wykorzystali mniej utytułowani producenci: nowe marki, jak GoClever, Kiano czy Ainol, i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta