HTML5 kusi wydawców
Ekonomiczne rozwiązanie edycyjne z trudem konkuruje z tzw. aplikacjami natywnymi.
Prawie wszyscy amerykańscy wydawcy (90 proc. branży) produkują już dzisiaj treści z myślą o mobilnych urządzeniach – podawała niedawno firma Roslow Research w raporcie przygotowanym dla stowarzyszenia Alliance for Audited Media (AAM).
Na bardziej zaawansowanym od polskiego rynku w USA wydawcy coraz częściej decydują się na tworzenie mobilnych stron w języku HTML5, zamiast inwestować w tzw. aplikacje natywne, czyli programy serwujące treści np. na tablety.
– Stworzenie strony mobilnej w HTML5 nie wymaga akceptacji Apple, która jest konieczna przy tworzeniu aplikacji działającej w środowisku systemu iOS na iPhonie – mówi Sławomir Szymański, prezes spółki Yellow Hat, która wydaje przeznaczone na tablety magazyny „iAM", „Ego" i „MyMamy".
Jak dodaje, rezygnacja ze współpracy z AppStore umożliwia ominięcie jeszcze innego problemu. Otóż przez aplikację zatwierdzoną przez Apple nie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta