Czas dla niszowych operatorów
Dwa lata temu telekomy postawiły na strategię jednej silnej marki. Dziś przydają się dodatkowe.
Dwa lata temu Polkomtel, operator sieci Plus, zrezygnował z promowania produktów pod submarkami: Simplus, Sami Swoi czy relatywnie młodą 36,6. Zniknął też z szyldów operatora iPlus – znak przypisany wcześniej usłudze mobilnego Internetu. Z marek stały się nazwami ofert. Zarząd telekomu, w którym za marketing odpowiadał obecny szef PGE Krzysztof Kilian, wyjaśniał nowe podejście trendami globalnymi i oczekiwanymi oszczędnościami na promocji.
Klub PikPika
W tym samym kierunku poszła Polska Telefonia Cyfrowa. Zrezygnowała z marek poszczególnych typów produktów przy okazji rebrandingu z Era na T-Mobile.
Z końcem roku pójdzie jeszcze dalej i zastąpi brandem nazwę spółki: zamiast Polskiej Telefonii Cyfrowej będziemy mieli T-Mobile Polska.
Podobnie stanie się też zapewne z nazwą spółki Telekomunikacja Polska, której można wróżyć (choć prezes Maciej Witucki tego nie potwierdza) przemianowanie na Orange Polska. W grupie od ubiegłego roku już niemal wszystkie usługi sprzedawane są pod globalną, pomarańczową marką. Wyjątkiem jest usługa stacjonarnego dostępu do Internetu – Neostrada.
Tym większym zaskoczeniem było wprowadzenie przez tę grupę nowej marki – Nju Mobile, reklamowanej przez...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta