PKP Intercity szuka oszczędności
W tym roku strata pasażerskiej spółki ma wynieść 140 mln zł. Pierwsze, niewielkie zyski pojawią się w 2014 r. O prywatyzacji będzie można mówić w 2017 r.
Strata za pierwszy kwartał tego roku wyniosła 19 mln zł – przyznaje Paweł Hordyński, wiceprezes PKP Intercity, odpowiedzialny za finanse spółki. Strata na koniec 2012 roku sięgnęła ok. 20 mln zł.
– Ten rok zakończymy wynikiem około 140 mln zł poniżej zera, w roku 2014 wynik powinien być już dodatni, ale w granicach zbilansowania się przychodów i kosztów. Spółka trwale rentowna zacznie być od 2015 roku – mówi Paweł Hordyński.
Do tego czasu spółka ma zakończyć restrukturyzację i cięcie kosztów. – Przeglądamy wszystkie umowy i staramy się je renegocjować, w wielu przypadkach się to udaje – mówi wiceprezes PKP Intercity. Przykładem jest chociażby renegocjacja cen ze spółką PKP Energetyka – udało się wstecznie obniżyć poziom stawek za rok 2012 i na 2013, w 2014 wzrosną one o ok. 2 proc.
Szukanie oszczędności
Obecnie największy udział w kosztach ponoszonych przez przewoźnika mają opłaty za dostęp do torów i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta