W skrócie
Media i technologie
∑ Aż 3,3 tys. skarg na reklamy wpłynęło do Rady Reklamy w 2012 roku. To ponad trzy razy więcej niż rok wcześniej. Najczęściej skargi dotyczyły wizerunku płci w reklamie (2,4 tys. skarg), tego, że reklama jest nieodpowiednia dla małoletnich (661 skarg), agresywna (165 skarg) albo wprowadza w błąd (80 skarg). Najwięcej emocji wzbudziły: reklama napoju energetycznego Black (1005 skarg), napoju Egoo (650 skarg) i programu mSaver w mBanku (642 skargi). Wszystkie one skarżone były za dyskryminowanie kobiet. Z ponad 3,3 tys. skarg większość (2,4 tys.) dotyczyła reklam na nośnikach reklamy zewnętrznej (billboardy itp.), 849 skarg wpłynęło na reklamy telewizyjne, a 53: na internetowe. —ele
∑ Muzyczny portal Vevo ruszył w Polsce jako osobna platforma. Do tej pory działał tu tylko jako kanał na serwisie YouTube. Teraz będzie miał osobną stronę internetową (Vevo.com), stronę mobilną, a także aplikacje na smartfony, iPady i konsolę Xbox, poprzez które będzie można słuchać w modelu streamingowym 75 tys. materiałów muzycznych.
—ele
TRANSPORT
∑ Do Warszawy przyleciał z fabryki w Everett pod Seattle trzeci B787 Dreamliner z kupionych przez PLL Lot. Maszyna z nowym zestawem baterii będzie służyć szkoleniu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta