Jak znaleźć anioła biznesu
Inwestora szukaj przez portale społecznościowe, własne kontakty lub poprzez organizację biznesową.
Przedsiębiorcy, którzy prowadzą start-upy, czyli firmy w początkowej fazie rozwoju, często muszą zmierzyć się z brakiem kapitału na rozwój biznesu. W takich przypadkach po pomoc mogą zwrócić się do aniołów biznesu, czyli prywatnych inwestorów, którzy nie tylko dofinansują firmę, ale pomogą dzięki kontaktom w danej branży i doświadczeniu w zarządzaniu.
Trudny początek
Jednak znaleźć anioła biznesu nie jest łatwo. Przekonał się o tym Krzysztof Tokarczyk, współwłaściciel marki Ekobilet, która oferuje swoim kontrahentom system IT do stacjonarnej i internetowej sprzedaży elektronicznych biletów. Przedsiębiorca, zanim zdobył finansowanie, przeprowadził kilkanaście rozmów z potencjalnymi inwestorami.
– Najważniejsze było dla nas znalezienie osoby lub instytucji, która nie tylko dofinansuje firmę, ale wesprze nas od strony biznesowej. Będzie posiadać odpowiednie kontakty i wiedzę – podkreśla Krzysztof Tokarczyk. I dodaje, że najpierw szukał inwestora przez kolegów z branży. – Starałem się dotrzeć do osób, które znały i korzystały już z pomocy prywatnych inwestorów – mówi Krzysztof Tokarczyk. Podkreśla, że błędem byłoby zaniechanie rozmów z potencjalnymi inwestorami po pierwszych niepowodzeniach. Młodym biznesmenom radzi, aby z każdej takiej rozmowy nauczyć się...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta