Kiedy można odliczyć VAT od czynności związanych ze zmianą marki
Gdy spółka nabędzie usługi mające na celu zmianę marki, będzie jej przysługiwać prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o naliczony wynikający z faktur dokumentujących ten zakup
Tak wynika z interpretacji Izby Skarbowej w Warszawie z 3 maja 2013 r. (IPPP1/443-1252/12-2/ AP).
Spółka prowadzi działalność w zakresie świadczenia usług franczyzy dla hoteli i jest czynnym podatnikiem VAT. Wchodzi również w skład międzynarodowej grupy hotelowej, w ramach której funkcjonują różne marki hotelowe. Spółka ma prawo do używania oraz sublicencjonowania praw do wybranych znaków towarowych oraz do zawierania z podmiotami z Polski, Litwy, Łotwy i Estonii umów franczyzy na prowadzenie działalności hotelowej pod tymi markami.
W ramach zawartych przez siebie umów franczyzy spółka udzieliła dwóm franczyzobiorcom licencji na prowadzenie w Polsce działalności pod marką X, jak również do korzystania ze znaku towarowego marki X. Spółka przyznała także franczyzobiorcom prawo do korzystania z koncepcji prowadzenia działalności gospodarczej w ramach standardów właściwych dla marki X (m.in. wygląd hotelu, zasady obsługi klientów). W ramach opłat wnoszonych przez franczyzobiorców na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta