Dyrygent filmu
Dokument „Michael Haneke. Zawód: reżyser" to portret jednego z najciekawszych współczesnych artystów kina. Od dziś na ekranach.
Kiedyś Antonioni zatytułował swój film „Zawód: reporter", opowiadając o człowieku, który chce uciec od swojego życia. Kręcąc dokument o Michaelu Henekem, Yves Montmayer parafrazuje ten tytuł. „Zawód: reżyser". Od czego ucieka twórca „Miłości"?
Montmayer podpatruje, jak Heneke pracuje z Jeanem-Louisem Trintignantem na planie „Miłości". Potem cofa się. Pokazuje fragmenty reportaży z planu innych filmów. Rozmawia z aktorami, obserwuje reżysera na zajęciach ze studentami. I w Cannes, gdzie dostał dwie Złote Palmy – za „Białą wstążkę" i „Miłość".
Patrzę na „canneńskiego" Michaela Hanekego i myślę, że taki właśnie jego obraz mam zakodowany w pamięci. Wysoki, kostyczny, starszy pan. Pociągła twarz, siwe włosy uczesane z przedziałkiem pośrodku, siwa broda, okulary w cienkiej drucianej oprawie. Czarna koszula, ciemny garnitur. I bardzo uważne spojrzenie.
Bez interpretacji
Haneke rzadko się...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta