Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Dyrygent filmu

31 maja 2013 | Kultura | Barbara Hollender
Michael Haneke na planie „Miłości”, tyłem Jean-Louis Trintignant
źródło: materiały prasowe
Michael Haneke na planie „Miłości”, tyłem Jean-Louis Trintignant

Dokument „Michael Haneke. Zawód: reżyser" to portret jednego 
z najciekawszych współczesnych artystów kina. Od dziś na ekranach.

Kiedyś Antonioni zatytułował swój film „Zawód: reporter", opowiadając o człowieku, który chce uciec od swojego życia. Kręcąc dokument o Michaelu Henekem, Yves Montmayer parafrazuje ten tytuł. „Zawód: reżyser". Od czego ucieka twórca „Miłości"?

Montmayer podpatruje, jak Heneke pracuje z Jeanem-Louisem Trintignantem na planie „Miłości". Potem cofa się. Pokazuje fragmenty reportaży z planu innych filmów. Rozmawia z aktorami, obserwuje reżysera na zajęciach ze studentami. I w Cannes, gdzie dostał dwie Złote Palmy – za „Białą wstążkę" i „Miłość".

Patrzę na „canneńskiego" Michaela Hanekego i myślę, że taki właśnie jego obraz mam zakodowany w pamięci. Wysoki, kostyczny, starszy pan. Pociągła twarz, siwe włosy uczesane z przedziałkiem pośrodku, siwa broda, okulary w cienkiej drucianej oprawie. Czarna koszula, ciemny garnitur. I bardzo uważne spojrzenie.

Bez interpretacji

Haneke rzadko się...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9549

Wydanie: 9549

Spis treści

Moje Podróże

Zamów abonament