Dajemy globalny zasięg
Chcemy, aby Zelmer stał się centrum zarządzającym markami regionalnymi. W Rogoźnicy mogłyby być produkowane urządzenia pod tymi markami, bo dziś potencjał tej fabryki nie jest w pełni wykorzystywany – mówi prezes BSH Polska.
Rz: Czy po sfinalizowaniu przejęcia Zelmera spółka zostanie wchłonięta przez BSH (spółkę córkę BSH Bosch und Siemens Hausgeräte GmbH)?
Konrad Pokutycki: Zelmer będzie funkcjonował jako oddzielny podmiot, jak obecnie. Jesteśmy w trakcie procesu integracji, wypracowujemy dla niego strategię i szukamy synergii. Mamy dużo punktów stycznych, choć BSH jest liderem w dużym sprzęcie AGD, a Zelmer w małym. Powstały wspólne grupy robocze w różnych zakresach, np. zakupy, logistyka, marketing, finanse itd., opracowujące procesy, które można usprawnić w naszej relacji. W zakupach wystarczy porównać, w jakich cenach każda firma kupuje materiały do produkcji – gdy jedna ma tańsze źródło, to w oczywisty sposób może zaoszczędzić też druga.
Co z pracownikami, planowane są zwolnienia?
Nie po to kupowaliśmy firmę, żeby teraz w niej zwalniać ludzi. W ramach integracji skupimy się na poszukiwaniu obszarów umożliwiających wzrost obu organizacji. Oczywiście liczymy na efekty synergii, ale jest zdecydowanie za wcześnie, aby je dokładnie określać. Jeśli chodzi o logistykę, to w grę...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta