Dzień sprzedaży bezpośredniej – prawa nabywców
Postępowanie | Dokument tożsamości, potwierdzenie prowadzenia działalności gospodarczej oraz formularz odstąpienia od umowy – takie dokumenty przed zawarciem kontraktu każdy akwizytor czy sprzedający na pokazie musi przedstawić klientowi.
17 października miał miejsce Polski Dzień Sprzedaży Bezpośredniej. Wzorem poprzednich edycji, w spotkaniach zorganizowanych z tej okazji wzięli udział przedstawiciele rządu, parlamentu, środowiska biznesowego i akademickiego, organizacji pracodawców, firm członkowskich Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej i przedsiębiorców niezrzeszonych. Celem tej corocznej imprezy jest przedstawienie szerokiemu gronu osób i instytucji opiniotwórczych oraz reprezentantom sektora sprzedaży bezpośredniej perspektyw jego rozwoju na tle uwarunkowań ekonomicznych, społecznych i psychologicznych, a także działań Stowarzyszenia w dziedzinie stanowienia i przestrzegania standardów etycznych i ochrony konsumentów. I właśnie ten ostatni element skłonił także Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów do przypomnienia o prawach kupujących poza lokalem przedsiębiorcy. Sprzedaż ta rządzi się bowiem specyficznymi normami, których głównym celem jest zwiększenie ochrony nabywców.
Transakcje poza lokalem
Sprzedaż bezpośrednia to zakupy poza stałymi punktami sprzedaży detalicznej – np. w domu klienta, na ulicy lub podczas prezentacji organizowanej m.in. w hotelach, sanatoriach, restauracjach, domach kultury, remizach strażackich lub podczas wycieczek turystyczno-religijnych. Zawiera się wtedy umowę poza lokalem przedsiębiorcy. Klient często podejmuje...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta