Wirtualna siedziba sposobem na oszczędności
PROCEDURY. Jeśli spółka ma prawo korzystać za opłatą z adresu do korespondencji i numeru telefonu, może to wzbudzić zainteresowanie urzędu skarbowego. Zwłaszcza, gdy do jej działalności konieczna jest duża przestrzeń. Należy się wtedy liczyć z kontrolą.
Każdy przedsiębiorca przed zarejestrowaniem spółki w Krajowym Rejestrze Sądowym spotyka się z koniecznością wskazania adresu siedziby przyszłej spółki. Wynajęcie przyzwoitego lokalu, spełniającego wymogi stawiane przez osobę rozpoczynającą działalność gospodarczą, często wiąże się z wysokimi kosztami czynszu najmu, które są poza zasięgiem tego przedsiębiorcy. Dlatego coraz większą popularnością cieszą się wirtualne siedziby firm.
Usługa ta polega przede wszystkim na tym, że za stosunkowo niską opłatę, bo często nie większą niż 200 złotych miesięcznie, nowo powstała spółka może korzystać z adresu korespondencyjnego, numeru telefonu i szafki do przechowywania rzeczy. Ponadto spółce przekazywana jest korespondencja, która tam trafia w formie email lub przesyłek listownych.
Umowa na świadczenie tego typu usług, czyli tzw. umowa coworkingowa, z praktycznego punktu widzenia jest bardzo atrakcyjna, w szczególności dla małych spółek, które w początkowej fazie swojej organizacji w zasadzie jeszcze rozważają jakie miejsca faktycznego wykonywania działalności gospodarczej powinny wskazać w odpowiednich urzędach.
Jest kilka powodów
Tymczasem wraz ze zgłoszeniem...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta