Certyfikat jest ważny aż do zmiany potwierdzonych w nim danych
Zaświadczenie o miejscu zamieszkania lub siedziby podatnika zachowuje swoją aktualność do czasu, gdy te informacje są obowiązujące, o ile jego treść nie zawiera wprost wskazania dotyczącego okresu, za jaki zostało wydane. Nie jest konieczne każdorazowe występowanie o nowy dokument rezydencji na dzień dokonania czynności prawnych.
Tak orzekł Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 4 września 2013 r. (II FSK 2579-2580/11).
Bank dokonuje wypłat na rzecz nierezydentów przychodów uregulowanych w art. 21 ust. 1 oraz art. 22 ust. 1 ustawy o CIT. W związku z tym bank jest płatnikiem podatku dochodowego, w szczególności od odsetek, dyskonta, dywidend i innych przychodów z tytułu udziału w zyskach osób prawnych oraz należności licencyjnych wypłacanych zagranicznym osobom prawnym oraz osobom fizycznym. Jako płatnik, bank jest zobowiązany do obliczenia i pobrania podatku z kwot wypłaconych, wpłacenia tego podatku we właściwym terminie właściwemu organowi podatkowemu oraz przygotowania i złożenia określonych deklaracji i informacji podatkowych. Pobierając podatek od tych wypłat, bank – jeżeli posiada certyfikat rezydencji odbiorcy płatności – stosuje stawki wynikające z właściwych umów o unikaniu podwójnego opodatkowania lub stosuje przewidziane w nich zwolnienia.
W tym stanie faktycznym, bank zwrócił się do organu podatkowego z wnioskiem o...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta