Internauci kupują na szybko
Handel | Kupujący w sieci potrzebują więcej czasu na zastanowienie przy niższych kwotach transakcji.
piotr mazurkiewicz
Internauci również podczas e-zakupów często zachowują się jak podczas wizyty w tradycyjnym sklepie. Ponad 60 proc. przyznaje się do kupowania pod wpływem impulsu, czyli podczas jednego zalogowania lub zaraz po wejściu na stronę e-sklepu.
Serwis KodyRabatowe.pl przeanalizował 50 tys. transakcji z ostatnich sześciu miesięcy i wyniki są proste – w branży kosmetycznej 64,4 proc. transakcji to efekt impulsu, próg 50 proc. przekroczyły jeszcze zakupy odzieży oraz multimediów, jak książki czy muzyka.
Najrzadziej zakupy pod wpływem impulsu można zaobserwować w przypadku sprzętu elektronicznego, gdzie jest to 39 proc. transakcji, oraz biur podróży, gdzie próg wynosi 29 proc. – Decyzja o zakupie danego produktu, nawet...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta