Polisa dla pracowników
- Pracownicy w mojej firmie pytają mnie o możliwość wykupienia im grupowego ubezpieczenia na życie. Czy dla pracodawcy są jakieś korzyści z tego ubezpieczenia?
Umowę grupowego ubezpieczenia na życie z towarzystwem zawiera zakład pracy na rzecz swoich pracowników. Ubezpieczenie na życie stanowi zabezpieczenie rodziny pracownika na wypadek jego śmierci, a w niektórych wariantach oznacza także pomoc finansową dla ubezpieczonego w przypadku inwalidztwa czy ciężkiej choroby bądź niezdolności do pracy. Dla pracowników taka polisa opłaca się nie tylko, gdy pracodawca opłaca im składki, lecz także, gdy płacą je z własnej kieszeni, gdyż ubezpieczenie grupowe jest tańsze od indywidualnego, szczególnie dla osób starszych. Poza tym pracownicy nie przechodzą szczegółowej oceny stanu zdrowia, jak to ma miejsce w przypadku ubezpieczeń indywidualnych na życie. Poza tym suma ubezpieczenia jest wyłączona z masy spadkowej, więc bliscy zmarłego ubezpieczonego nie muszą od niej płacić podatku....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta