E-zegarki podbiją rynek?
Technologie | Producenci smartfonów kreują modę na smartwatche. Na razie biznes nie jest opłacalny.
Michał Duszczyk
Boom na tzw. smartwatche, czyli elektroniczne zegarki łączące się ze smartfonami za pomocą Bluetooth, zaczął się na początku tego roku. Smartwatch umożliwia przeglądanie maili, odbieranie SMS, korzystanie z aplikacji a nawet rozmowy telefoniczne i robienie zdjęć. Jest zatem słabszą kopią telefonu, tyle że umieszczaną nie w kieszeni czy torebce, lecz na nadgarstku.
Właściwie z dnia na dzień w jego produkcję postanowiły zaangażować się największe firmy z branży: Samsung, Sony i Motorola. W poniedziałek ruszyła sprzedaż zegarków Qualcomm. Prawdopodobnie w przyszłym roku swój pierwszy model e-zegarka na rynek wypuszczą również Apple, LG, ZTE, HTC i Motorola.
3-5 mln szt. Tyle - według firmy MNI - może wynieść globalna sprzedaż e-zegarków w tym roku.
Na razie jest zbyt wcześnie, by mówić o sukcesie sprzedażowym. Analitycy uważają jednak, że – mimo stosunkowo niewielkiego zainteresowania konsumentów tymi urządzeniami – ten zupełnie nowy segment ma świetlane perspektywy....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta