E-sklepy liczą na świąteczny boom
Handel | 44 proc. spodziewa się sprzedaży wyższej niż rok temu. Sprzyja temu zmiana zwyczajów konsumentów – niemal co drugi chce kupić prezenty w sieci.
piotr mazurkiewicz
Nie tylko tradycyjny handel szykuje się na sezon świąteczny, już od 2 listopada ustawiając tematyczne wystawy czy wprowadzając do oferty sezonowe produkty. Z badania porównywarki cenowej Ceneo.pl wynika, że aż 60 proc. sklepów internetowych przygotowuje dla klientów specjalną ofertę.
Dla całej branży handlowej to strategiczny okres w roku – zależnie od branży odpowiada za 20 czy nawet 40 proc. rocznych obrotów. Także jeśli chodzi o Internet, oczekiwania są spore – w tym roku wyjątkowo dużo Polaków może wybrać zakupy właśnie w tym kanale. Jak podaje Deloitte, średnio w Europie 32 proc. ankietowanych decyduje się na taką formę zakupów prezentów – w Polsce wskazało ją aż 46 proc., 10 pkt proc. więcej niż przed rokiem.
Rekordowe zainteresowanie
– Zainteresowanie ofertą sklepów internetowych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta