Pięć recept na sukces w cyfrowym świecie
Nastawiony na cyfryzację prezes musi łagodzić konflikty i służyć za pomost pomiędzy starym a nowym – piszą eksperci IESE Business School.
Evgeny Káganer, Javier Zamora, Sandra Sieberlider
W biurach całego świata słowo „cyfrowy" odmieniane jest przez wszystkie przypadki. Kierownicy zadają pytania w stylu: „Jaka jest nasza strategia wobec mobilnych technologii, social media, big data?". Bazując na rozmowach z uczestnikami programów dla kadry zarządzającej i analizach licznych studiów przypadku związanych z cyfrową transformacją, przygotowaliśmy syntezę cech, doświadczeń i poglądów, jakimi powinien się cechować lider skierowany na cyfryzację.
1. Miej wizję, ale wspieraj innych
Lider skupiony na cyfryzacji musi wcielać w życie wizję tego, w jaki sposób firma powinna się zmieniać. Powinien wspierać oddolne inicjatywy pracowników, by przekuć te oderwane od rzeczywistości wizje w możliwe do przeprowadzenia działania. Oznacza to wspieranie środowiska pracowników, tak by mogli eksperymentować ze swoimi pomysłami oraz by wnioski z ich działań były...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta