Woda smaczna, bo tania
Przemysł spożywczy | W Polsce spadła sprzedaż napojów. Na tym tle dobrze wypada woda butelkowana. Będzie nadal zyskiwać na popularności nie tylko dlatego, że Polacy skrupulatnie liczą wydatki.
Beata Drewnowska
Czasy, gdy sprzedaż napojów bezalkoholowych rosła w szybkim tempie, się skończyły. W 2013 r. wydaliśmy na nie 11,76 mld zł, o 1,1 proc. mniej niż rok wcześniej – podaje Coca-Cola HBC Polska za firmą badawczą Nielsen.
Dla porównania: w 2007 r., gdy wartość rynku wynosiła około 9,3 mld zł, sprzedaż urosła w rok o 17 proc. Wyhamowanie tempa widoczne było już w 2009 r., gdy wydaliśmy na napoje ponad 11 mld zł. Ich sprzedaż urosła wówczas tylko o 4 proc.
Cena ma znaczenie
Na coraz bardziej nasyconym rynku dobrze radzi sobie woda. W ubiegłym roku była jedyną kategorią napojów bezalkoholowych, która zyskała na popularności. Kupiliśmy jej za niemal 3,1 mld zł. To o 2,4 proc. więcej niż rok wcześniej.
Swoją rosnącą popularność woda zawdzięcza m.in. spowolnieniu gospodarczemu.
– Atrakcyjność wody wzrosła, ponieważ w przeliczeniu na litr jest ona najtańszym napojem bezalkoholowym –...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta