Marka chce być twoim przyjacielem
Nawet pomysłowe reklamy już nie wystarczą. Marki teraz nas bawią, pytają o radę i robią wszystko, by być blisko.
Anita Błaszczak
W najnowszej akcji promocyjnej Coca-Coli można było trafić na „szczęśliwą" nakrętkę butelki i wygrać piłkę futbolową – replikę tej ze stadionów Brazylii. Jednocześnie, włączając się w akcję marketingową koncernu, można poczuć się jak społecznie odpowiedzialny konsument, bo taką samą piłkę firma przekazywała szkołom uczestniczącym w młodzieżowym turnieju Coca-Cola Cup.
Promocja była lokalnym pomysłem, ale koncern na całym świecie stawia na połączenie marketingu z CSR, czyli społeczną odpowiedzialnością biznesu.
Młodzi aktywni
Coca-Cola nie może spocząć na laurach, tym bardziej że w zeszłym roku utraciła pozycję najcenniejszej marki w rankingu Interbrand. Odebrał ją Apple, który jednak w tym roku zaliczył głośny spadek z piedestału w rankingu BrandZ100 firmy Millward Brown, dowodząc, że w świecie marketingu nawet najsilniejsza pozycja nie jest dana raz na zawsze.
Markowi potentaci szukają więc coraz to nowych sposobów, by przyciągnąć uwagę i zaangażowanie konsumentów, próbując choćby trochę zwiększyć ich lojalność. Jak wskazuje Marek...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta