Kto i na jakich zasadach może dorobić do pensji
Pracowników i urzędników służby cywilnej obowiązują odrębne zasady dodatkowego zarobkowania. Za ich nieprzestrzeganie mogą ponieść odpowiedzialność dyscyplinarną i stracić pracę w trybie natychmiastowym.
Członkowie korpusu służby cywilnej nie mogą podejmować dodatkowego zatrudnienia bez pisemnej zgody dyrektora generalnego urzędu ani wykonywać czynności lub zajęć sprzecznych z obowiązkami wynikającymi z ustawy lub podważających zaufanie do służby cywilnej (dalej: SC). Zarówno urzędnicy SC, jak i pracownicy SC, zajmujący wyższe stanowiska w tej służbie nie mogą również bez takiej zgody podejmować innych zajęć zarobkowych. Wynika to z art. 80 ust. 1–3 ustawy z 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej.
Wyższe stanowiska w służbie cywilnej to stanowiska:
- dyrektora generalnego urzędu,
- kierującego departamentem lub komórką równorzędną w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, urzędzie ministra, urzędzie obsługującym przewodniczącego komitetu wchodzącego w skład Rady Ministrów, urzędzie centralnego organu administracji rządowej oraz kierującego wydziałem lub komórką równorzędną w urzędzie wojewódzkim, a także zastępcy tych osób,
- wojewódzkiego lekarza weterynarii i jego zastępcy,
- kierującego komórką organizacyjną w Biurze Nasiennictwa Leśnego, a także zastępcy tej osoby.
Tylko stosunek pracy
Pracownicy SC nie mogą więc podejmować dodatkowego zatrudnienia bez pisemnej zgody dyrektora generalnego urzędu. Wprawdzie ustawa o SC nie wyjaśnia, co rozumie pod...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta