Jak ustalać VAT od zestawów promocyjnych
Sprzedając zestawy „on-pack”, podatnik powinien wykazać na fakturze odrębnie dostawy elementów wchodzących w ich skład.
Taki wniosek płynie z interpretacji Izby Skarbowej w Bydgoszczy z 26 czerwca 2014 r. (ITPP1/443-451/14/DM).
Wnioskodawca jest producentem i dystrybutorem napojów alkoholowych. W celu zwiększania sprzedaży wprowadza różne formy uatrakcyjniania swoich produktów, m.in. sprzedaż w formie zestawu promocyjnego „on-pack". Polega to na tym, że do standardowego produktu zostaje dodany element promocyjny (np. kieliszek, szklanka, otwieracz do wina, breloczek na klucze, butelka napoju bezalkoholowego kojarzonego z danym produktem, np. tonik do ginu), a całość zostaje umieszczona w specjalnie do tego celu zaprojektowanym opakowaniu. Nie jest przy tym możliwa osobna sprzedaż elementów zestawu promocyjnego „on-pack" bez otwarcia i uszkodzenia opakowania. Cena zestawu promocyjnego jest z reguły taka sama (ale może być niższa lub wyższa) jak cena standardowego produktu wchodzącego w skład danego zestawu, w sytuacji gdy jest on sprzedawany samodzielnie. Na zestaw promocyjny „on-pack" spółka nadaje w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta