Kurierzy ruszają na wojnę o paczki
UPS i Poczta Polska wprowadzają nowe oferty. Chcą odebrać InPostowi udziały w rynku paczkomatów.
michał duszczyk
Szykuje się ostra rywalizacja o rynek kurierski (tzw. KEP) w naszym kraju. Na wart niemal 5 mld zł sektor ostrzą sobie zęby międzynarodowi potentaci – UPS, TNT, DHL i DPD. Broni nie składają rodzimi gracze – Poczta Polska i InPost. Chcą zwiększyć udział w rosnącym rynku (szacuje się, że co roku segment paczek powiększa się o 20 proc.), napędzanym przez sektor e-handlu. Zakupy online robi prawie 15 mln Polaków, a działalność w sieci prowadzi ponad 40 tys. podmiotów. Dlatego wysyłamy już 130 mln przesyłek rocznie.
UPS kontra InPost
Kluczowa bitwa może się rozegrać w paczkomatach. Pierwszą ofiarą wojny o paczki może być InPost, spółka, która, budując sieć maszyn do odbioru przesyłek (ma ich w kraju 1,1 tys.), stała się jedną z wiodących firm branży KEP w Polsce. Teraz może...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta