Globalna firma bez kompleksów
Posiadanie złóż surowców to zaledwie ułamek sukcesu, liczy się know-how. Technologie górnicze, które tworzymy w Polsce, wzbudzają ogromny szacunek zagranicznych partnerów – mówi prezes KGHM Adamowi Roguskiemu.
Herbert wirth
KGHM w tym roku uzyskał nasze wyróżnienie Marka Polskiej Gospodarki. Jakie znaczenie ma dla pana marka KGHM, na ile jest ona rozpoznawalna na świecie?
Dla mnie KGHM to coś więcej niż marka. To przede wszystkim ludzie, zestaw wartości i gwarancja, że bez względu na lokalizację naszych zakładów działamy opierającsię na tych samych najwyższych standardach. KGHM to również symbol ponadpółwiecznej tradycji polskiego górnictwa miedziowego, z którego możemy być dumni. Także dlatego, że z logo tej marki pracują dziś górnicy nie tylko w Polsce, ale też w Kanadzie, USA i Chile. Oczywiście w tych krajach marka KGHM nie jest dzisiaj tak dobrze znana jak w Polsce. Chcemy jednak, by docelowo także tam stała się ona częścią zbiorowej świadomości naszych pracowników i lokalnych społeczności. Stawiamy tym samym czoło wielkiemu wyzwaniu, jakim jest budowa pierwszej globalnej polskiej marki, powszechnie identyfikowanej na międzynarodowych rynkach. Budując globalną markę KGHM, stajemy się ambasadorem polskiego biznesu na świecie.
Mamy to szczęście, że Polska ma ogromne zasoby rudy miedzi, a KGHM zajmuje się ich eksploatacją. KGHM jest skazany na sukces?
Z pewnością nie. Na sukces musimy ciężko zapracować, także po to, by udowodnić naszym inwestorom...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta