Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Latać wygodnie, nisko i powoli

20 marca 2015 | Nauka | Krzysztof Kowalski
Tak ma wyglądać sterowiec Airlander
źródło: materiały prasowe
Tak ma wyglądać sterowiec Airlander

Sterowce wkrótce mogą się stać konkurentami samolotów i ważnym środkiem transportu lotniczego.

Tak uważa prof. David King z Uniwersytetu Oksfordzkiego, były doradca brytyjskich premierów Tony'ego Blaira i Gordona Browna. Jego zdaniem sterowce, nazywane potocznie zeppelinami, przejmą częściowo funkcje pasażerskie, ale przede wszystkim cargo – nie samoloty, ale właśnie one będą przewoziły większość masy towarowej.

Na początku XX wieku Niemiec Ferdinand von Zeppelin skonstruował nowy rodzaj sterowca – zamiast powłoki wypełnionej gazem, która zmieniała swój kształt, zastosował szkielet obciągnięty impregnowaną tkaniną. Dzięki temu sterowiec miał solidną konstrukcję. W okresie międzywojennym ten środek transportu rozwijał się bardzo prężnie. Kres położyła mu słynna katastrofa niemieckiego sterowca Hindenburg w...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10095

Wydanie: 10095

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament