Zaostrza się walka o paczki
Dynamicznie rosnący e-handel sprawił, że firmy kurierskie masowo inwestują w sieć punktów do nadawania i odbioru przesyłek.
michał Duszczyk
W ciągu najbliższych pięciu lat liczba punktów, w których Polacy będą mogli odbierać zamówione przez internet towary, może wzrosnąć o ponad 5 tys. To oznacza, że średnio co roku kurierzy będą uruchamiać tysiąc przeznaczonych specjalnie dla tej usługi lokali i automatów. Do walki o e-klienta stają m.in. InPost, Poczta Polska, DHL i DPD.
Paczka z internetu
Firmy kurierskie biją się o klientów kupujących online, bo ten segment handlu – wart już grubo ponad 30 mld zł – jest siłą napędową branży paczkowej (tzw. branża KEP). E-commerce stanowi już o około 50 proc. przesyłek w Polsce i dynamicznie rośnie. Nic dziwnego, że InPost, spółka należąca do Rafała Brzoski, jednego z najbogatszych Polaków, zamierza zintensyfikować rozwój sieci paczkomatów w naszym kraju.
– Paczkomaty cieszą się w Polsce dużą popularnością. Korzysta z nich już 3 mln klientów z 12 mln kupujących online i zamawiających w ten sposób dostawy. Spodziewamy się, że do końca 2016 roku liczba osób kupujących w sklepach internetowych sięgnie nawet 17 mln – mówi nam Rafał Brzoska. Jak tłumaczy, InPost zamierza uczestniczyć w tym wzroście. –...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta