Strona może wysyłać odwołanie listem zwykłym
W k.p.a. nie przewidziano wymogu nadawania pism listem poleconym. Strona może zatem przesłać odwołanie także zwykłym listem. W takim przypadku potwierdzeniem jego nadania jest pieczęć poczty umieszczona na kopercie.
- W postępowaniu o zasiłek z pomocy społecznej strona wysłała odwołanie zwykłym listem, w związku z czym nie ma dowodu jego nadania w urzędzie pocztowym, a koperta, w której znajdowało się odwołanie, została zagubiona w urzędzie. Czy taki błąd urzędnika może pogorszyć sytuację strony?
Nie.
W art. 129 kodeksu postępowania administracyjnego (dalej: k.p.a.) przewidziano, że odwołanie wnosi się do organu odwoławczego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję, w terminie 14 dni od dnia doręczenia tej decyzji stronie, a gdy decyzja została...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta