Bez strony mobilnej WWW firmy będą miały kłopoty
e-biznes | Przedsiębiorcy muszą zainwestować w serwisy mobilne, bo Google ma je faworyzować w wynikach wyszukiwania na smartfonach.
piotr mazurkiewicz
O Google mówiło się w ostatnich dniach głównie w kontekście śledztwa prowadzonego przeciwko firmie przez Komisję Europejską. Zmiany w algorytmie wyszukiwarki, które wchodzą w życie we wtorek, 21 kwietnia, nie były tajemnicą, ale nikt szczególnie się nimi nie zajmował. Tymczasem mogą one przysporzyć bólu głowy wielu menedżerom.
Google w ślad za zmianami preferencji użytkowników postanowił, że internauci korzystający ze smartfona czy tabletu w wynikach wyszukiwania zobaczą najpierw strony, które są do tego sprzętu dostosowane. Czyli mają przynajmniej tzw. lekkie wersje.
– To wyjście naprzeciw każdemu, kto korzysta z internetu na swoim urządzeniu mobilnym. W praktyce oznacza jednak bezwzględną weryfikację serwisów internetowych, co w szczególności może odbić się na branży e-commerce – mówi Mateusz Kłósek z Comarch Cloud. – Tutaj nie można sobie pozwolić na utratę żadnego klienta przychodzącego dzięki wynikom...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta