Wyniki świetne, wyzwania coraz większe
Gospodarka | Proste metody rozwoju stosowane przez 25 lat powoli się wyczerpują – mówili przedsiębiorcy podczas gali w Rzeszowie.
Mateusz Pawlak
Dla eksporterów nadchodzą trudne czasy. Chcąc skutecznie działać na międzynarodowym rynku, firmy muszą się wykazać nowymi pomysłami. Trzeba postawić na innowacyjność – uważa Jerzy Krzanowski, prezes Nowy Styl Group, laureat tytułu Osobowość Eksportu.
Jego zdaniem tylko bogate portfolio produktów najwyższej jakości pozwala dziś wyróżnić się na tle innych dostawców.
Polska to za mało
Według wstępnych wyliczeń wartość polskiego eksportu za ubiegły rok przekroczyła 163 mld euro, a w roku bieżącym przekroczy 170 mld euro.
Jak przekonywał Czesław Kolisz, prezes nagrodzonej w kilku kategoriach firmy Ankol, decyzja, aby rozwijać sprzedaż zagraniczną, podyktowana jest tym, że rynek wewnętrzny jest za mały.
– Nasza firma dostarcza produkty do największych graczy sektora militarnego. Bez postawienia na jakość nie bylibyśmy w stanie konkurować na tym niezwykle trudnym rynku – mówił Kolisz. – Jesteśmy audytowani przez organizacje z Zachodu, które kontrolują największych światowych producentów specjalistycznego sprzętu.
Jego zdaniem niezwykle istotną kwestią jest kontakt z kontrahentami w ich języku, jakikolwiek by on był.
– Chociaż angielski jest na świecie powszechny, to rozmowa w języku ojczystym klienta znacznie podnosi szansę na sukces w negocjacjach – uważa prezes Kolisz.
O tym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta