Dawne piwa wracają, by walczyć o krajowy rynek
Alkohol | Przybywa reaktywowanych marek i browarów. Po ponad dwóch dekadach Polacy znów będą mogli się napić piwa Grodziskiego.
Beata Drewnowska
– Nasze pierwsze piwa, w tym znana przed laty marka Grodziskie, pojawią się na rynku w maju 2015 roku – mówi „Rzeczpospolitej" Aleksander Chmielewski, członek zarządu Browaru w Grodzisku Wielkopolskim.
Dzięki inwestycjom za 10 mln zł nieczynna wcześniej warzelnia będzie w stanie docelowo produkować 20 tys. hektolitrów piwa rocznie. – W porównaniu z największymi browarami to niewielka skala, ale moce te powinny wystarczyć, aby zaistnieć z naszymi produktami nie tylko w Wielkopolsce – zaznacza Aleksander Chmielewski.
Popularne przed laty piwo Grodziskie zniknęło z rynku w 1993 r. To nie tylko marka, ale odrębny styl piwny, jedyny, jakiego doczekała się do tej pory Polska. Wyróżnia je m.in. wykorzystanie do produkcji słodu pszenicznego oraz powtórna fermentacja w butelce, co sprawia, że jest mocno gazowane.
– Piwo z Grodziska ma spory...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta