Nie wolno ukrywać prawdziwego celu praktyki handlowej
Zapraszając na pokaz, sprzedawca powinien wyraźnie poinformować, że jego celem jest sprzedaż produktów. Zatajanie takiej informacji jest niezgodne z prawem. Podobnie jak prezentowanie uprawnień przysługujących klientom na podstawie przepisów jako czegoś wyjątkowego.
– Chcielibyśmy zaprosić państwa na spotkanie, które dotyczyć będzie tematyki zdrowia. Będzie można dowiedzieć się, jak radzić sobie z bólem kręgosłupa, stawów, z chorobami układu mięśnio-szkieletowego – w ten sposób na pokazy produktów paramedycznych i garnków zapraszali dzwoniący do konsumentów przedstawiciele Medic Splendor z Poznania. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zakwestionował ukrywanie handlowego celu prezentacji.
Nieuczciwe działanie
Takie działanie stanowi bowiem nieuczciwą...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta