Spożywcza logistyka
Obsługa sieci spożywczych pozwoliła FM Logistic stworzyć ogólnopolską sieć dostaw.
Niepostrzeżenie, przy okazji obsługi dużych handlowych sieci spożywczych, takich jak Auchan i Carrefour, francuski gigant FM Logistic zbudował w Polsce sieć drobnicową. Składa się ona z 12 obiektów, a do końca roku przybędą jeszcze dwa. Ewenementem jest szybkie, bo po zaledwie dwóch latach od rozpoczęcia projektu, dojście do rentowności. – Już w tym roku przychody pokryją wydatki – przypuszcza dyrektor generalny FM Logistic w Polsce Piotr Sukiennik. Spółka dołączyła do takich graczy, jak Raben, DB Schenker oraz Rohlig Suus, Pekaes, Erontrans i HWL. Do tej grupy będą próbowały doszlusować Poczta Polska oraz Geis PL. Drobnicowy oligopol zapewnia solidne marże, które są nie do pomyślenia w przewozach całosamochodowych.
Smakowita branża spożywcza
Jednocześnie każda z firm logistycznych łakomym okiem spogląda na branżę spożywczą, bo właśnie ona zapewnia duże potoki ładunków. Wart ponad 177 mld zł rynek spożywczy to tysiące sklepów, dostawców i setki centrów dystrybucyjnych do połączenia. Tylko Biedronka zarządza siecią blisko 2,6 tys. placówek, Carrefour...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta