Głos i oko zamiast haseł
Innowacje | Prawie połowa Europejczyków chciałaby zastąpić kody PIN swoimi danymi biometrycznymi.
Michał Duszczyk
Słowacki oddział TMobile udostępnił swoim abonentom możliwość weryfikacji głosowej. W trakcie rozmowy z konsultantem nie trzeba podawać kodu abonenta, hasła czy numeru PESEL, bo system automatycznie rozpoznaje klienta po głosie, o ile ten wcześniej zgodził się na takie rozwiązanie i pozostawił próbkę swojego głosu. Telekom ten jest jednym z pierwszych, który zainwestował w innowacyjną technologię.
Pionierski projekt
W Polsce rozwiązanie to było testowane w 2011 roku, ale wyłącznie w zastosowaniach wewnętrznych TMobile.
Co ciekawe, na Słowacji weryfikacja głosu nie wymaga od abonenta...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta