Dyskonty zalewają Polskę winami
W 2015 roku wydamy na wino prawie 2,2 mld zł. Najwięcej, z tej kwoty trafi do kasy Biedronki i Lidla.
Beata Drewnowska
Ten rok przyniesie lekkie ożywienie na rynku win w Polsce. Wydatki na nie zwiększą się o 4 proc. – szacuje winiarska grupa Ambra. W 2014 r. poszły w górę o 2 proc.
Jednak nie wszyscy skorzystają na poprawie sytuacji. – Nie licząc dyskontów, sprzedaż wina nie rośnie w Polsce – mówi Robert Ogór, prezes Ambry.
Gronowe z potencjałem
Według tej firmy w 2015 r. udziały sklepów dyskontowych – dotyczy to głównie Biedronki i Lidla – w sprzedaży wina w Polsce sięgną 35 proc. To o 2 pkt proc. więcej niż w 2014 r. Jeszcze w 2010 r. na dyskonty przypadła tylko co piąta złotówka wydana przez Polaków na wino.
W ostatnim czasie ekspansja dyskontów uderza głównie w hiper- i supermarkety, zaznacza Robert Ogór. Ich udziały w rynku wina mogą wynieść w 2015 r. 32 proc., wobec 35 proc. przed rokiem i 39 proc. pięć lat temu. Mniej wina niż w 2010 r. kupujemy także w tradycyjnych, niezależnych sklepach. W latach 2010–2014 ich udziały w rynku zmalały o 7 pkt proc., do 33 proc....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta