Rekordowe wydatki na pracownicze benefity
Do 839 zł na osobę, czyli o prawie 7 proc., zwiększyła się w tym roku średnia wartość świadczeń pozapłacowych w polskich firmach. Ich rola rośnie wraz z poprawą koniunktury na rynku pracy.
Anita Błaszczak
Bezpłatny dowóz do pracy, specjalne bonusy na zasiedlenie, bony na zagraniczne wczasy – to przykłady benefitów, które w ostatnich latach zyskują na popularności, wpływając na wzrost rynku świadczeń pozapłacowych w Polsce. Z jednej strony nakręca go rosnąca popularność benefitów wprowadzanych przez coraz więcej firm, z drugiej – coraz większa wartość świadczeń.
Ten trend potwierdza najnowsze badanie, które dla Sodexo Benefits and Rewards Services zrealizował Instytut Millward Brown wśród 700 firm. Według niego średnia wartość wydatków na świadczenia pozapłacowe wzrosła w 2015 r. o 52 zł, do 839 zł, niemal zaś w co dziesiątej firmie ich średnia wartość przekroczyła tysiąc złotych na osobę.
Kandydat wymaga
– Badania jasno pokazują, że w dobie coraz bardziej wymagającego rynku pracy system wynagradzania...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta