Wielkie polowanie na okazje cenowe
Ruszyły posezonowe wyprzedaże. Najwięcej przecen można znaleźć w sklepach odzieżowych oraz ze sprzętem elektronicznym.
Piotr Mazurkiewicz
Choć dopiero co skończył się sezon świątecznych zakupów, to najbardziej wytrwali klienci ponownie ruszyli na sklepowe łowy. Jako zwolennicy wyprzedaży deklaruje się w końcu nawet 80 proc. Polaków.
– Kalendarze marketingowe wielu firm są powtarzane co roku z żelazną konsekwencją. Klienci przewidują promocje cenowe ze stosunkowo dużą precyzją – mówi Tomasz Stec, menedżer w Simon-Kucher & Partners.
– Trudno wskazać moment rozpoczęcia wyprzedaży posezonowej. Obniżki na wybrane grupy asortymentowe z kolekcji jesienno-zimowej już prowadzimy od pewnego czasu. W przypadku kurtek i płaszczy sięgają aktualnie do 60 proc. – mówi Bogusz Kruszyński, wiceprezes Redanu, znanego z marek Troll czy Top Secret. – W styczniu przeceny niekoniecznie muszą być większe niż obecnie, ale mogą dotyczyć szerszej grupy towarów – dodaje.
Coraz szybszy start
Wiele firm umieszczało...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta