Za skandaliczny post zapłacił autor a nie firma
W razie naruszenia praw osób trzecich firma może zrzucić winę na współpracownika, który poniesie odpowiedzialność karną i finansową.
szymon cydzik
Zakończenie sprawy kontrowersyjnej publikacji zdjęcia na fanpage'u wódki Żytnia pokazuje, że współpracujący z agencjami PR czy reklamowymi muszą uważać. Prawo lepiej chroni zatrudnionych na umowę o pracę.
Zabrakło procedur
Kobieta, która w sierpniu 2015 r. opublikowała zdjęcie pięciu mężczyzn niosących szóstego, który nie był w stanie iść sam, i opatrzyła podpisem sugerującym, że wypił zbyt dużo alkoholu, zapłaci 15 tys. zł. To efekt ugody z jednym z mężczyzn ze zdjęcia z 1982 r. Niósł na nim ranionego przez ZOMO uczestnika demonstracji w Lubinie, który wkrótce potem zmarł. Zdjęcie zniknęło z Facebooka. Przeprosiny opublikowali producent Żytniej, firma Polmos, i obsługująca ją agencja Projekt. Prokuratura w Legnicy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta